2015. július 25., szombat

Univerzális újrahasznos tok, nyáron innen és túl

Hála, még tart a nyár, de nyakunkon az augusztus, mely nem csak a gyors last minute nyaralásokról, de az iskolára való felkészülésről is szól. Ezért egy olyan tokkal örvendeztetlek most meg benneteket, amelyben a nyár hátralévő részében tarthatjátok a szemüvegeteket, de ahogy elkezdődik az iskola kitűnő tolltartó válhat belőle.

Ehhez mindössze két különböző színű megunt farmerre, egy minimum 24 cm hosszú cipzárra, tűre, cérnára vagy varrógépre, valamint a szabásmintához papírra, ceruzára, vonalzóra és ollóra van szükséged. 

Készítsd el a szabásmintát a kép alapján, mely méretét 
a vonalzóról olvashatod le.
Ez lesz a tokunk alja és oldala, vagyis a főrész.

Ez a tok felsőrésze, melybe a cipzár varrjuk

A cipzáros részből 2 db-ot szabunk.

Az aljából mindössze egy darabra lesz szükségünk.

Nekem méterben volt itthon cipzár, te olyat vegyél ami legalább 24 cm

A világos farmerből két fél virágot szabtam díszítésnek.

A cipzárt és a felsőrészt színével egymásnak fordítva varrtam össze.

Én varrógépet használtam, de kézzel is elkészíthető.


Mind a két részt varrjuk fel a cipzárra, figyelve,
hogy ne csússzon el a két rész egymáshoz képest.

Ha kiterítve folytatólagos a két rész, cikk-cakk vagy pelenka öltéssel szegjük el a széleket,
 hiszen a farmer hajlamos a foszlásra.

Majd hajtsuk el a széleket és tűzzük le a varrásszélt, így szebb lesz a tartása.

Most vegyük elő a tokunk főrészét és varrjuk rá a virágokat. Kézi varrásnál
választhatjuk pl. a pelenka, vagy a lánc öltést is, a gépi varrásnál én az
apró cikk-cakkot választottam.

Az ovális főrész két hosszabb oldalának közepére kerültek a
színátmenetes virágok.

Hogy szebb legyen a tartás varrhatunk bele vócot, vagy más néven varrásvédőt.
Én most a világos farmerből levágtam egy 65 x 2 cm-es csíkot, melyet a főrészre varrtam
fel kettéhajtva, annak egyik keskenyebb oldalának közepétől indulva .

Ezután a cipzáros rész következik. Aki nem olyan gyakorlott, jobb ha gombostűvel
összeilleszti legalább a hosszanti- és keresztirányú középpontoknál. 

Ha nem is gombostűztünk, azért nagyon kell figyelni a jelöléseket.

A cipzáros rész felvarrása után szegjük el a széleket.

A cipzár kinyitásával kifordíthatjuk a munkánkat.

Miután kifordítottuk és jól kiigazítottuk a varrást, tűzzük le körben, hogy szebb állása legyen.

A varrásszélt a főrész felé hajtottam, így a kisvirágon is keresztül kell menni,
de ez kicsit se ront a virág bájosságán. 

És így néz ki a kész mű!

Bőségesen elfér benne egy nagyobb napszemüveg, akár törlőkendővel együtt.

A bájos kisvirág... :)


Sok-sok tollal kitömve :)

Ebbe aztán belefér egy csomag filc, egy csomag színes, grafitok, tollak,
de még egy jó kis radírgumi is :)

Felülnézetből olyan mint egy karcsú hölgy mellényben :)

Remélem a sok képpel elég könnyűvé teszem számotokra az elkészítést. Természetesen bármilyen más minta, szín is használható, minden csak a ti fantáziátokra és kreativitásotokra van bízva. 

Ha valaki elakadna csak kérdezzen bátran :)

Ihlettel teli, könnyű alkotást kívánok!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése